Thursday, July 17, 2008

Commitment, something hard to get...


Commitment...
1 the state or quality of being dedicated to a cause or policy. Ø a pledge or undertaking.
2 an engagement or obligation that restricts freedom of action.
(ref: concise oxford dictionary)

pada pendapat diri yang hina ini,
commitment ni memang senang nak bagi,
tapi susah nak dapat.

contohnya semalam,
ada drama practice,
dah tanya dah pada isnin hari tu,
sapa yg boleh dtg and sapa yg tidak,
and hampir kesemua kata boleh dtg...
since hampir keemua blh hadir,
tuan director pun kata dia akan buat practice dgn extra semua.

dan saya rasa korang semua boleh teka kan apa yg terjadi!
kalo uols teka tak ramai yg dtg, mmg anda bijak!
kalo yg tak dtg tu semua watak picisan tak per,
ni semua watak utama kot.
ada yg keluar lah,
ada yg lupa lah,
yg berkira pun ada...
so, tak jadi lah practice the whole play,
and kita org practice tarian jah...

tu yg tak dtg,
yg lambat mmg tok sah cakaplah,
mmg every time practice start pkl 8, 8.30 baru ada yg sampai,
tak ke tension tu!
aku tak lah kata aku bagus,
tapi agak2 lah,
aku lepas sembahyang maghrib boleh jar terus pergi.

kalo alasan nak belajar tu mmg tak leh terima
aku nak belajar jugak,
lagilah aku ada report nak kena buat,
and tak start lagi,
lepas tu esok ada test yg hari ni baru nak start buka balik lectures tu,

sepanjang hidup aku,
kalo ada apa2 events and practice,
mmg ni selalu terjadi,
so korang,
kalo aku kata org melayu susah nak bagi commitment, selfish, tak punctual
jgn lah marah pulak
sebab mmg betul
korang semua mcm tu....

and dah lah masa event ni nanti clashes dgn KLWMBC,
aku tak beli tiket lagi sebab takut tak dapat pergi,
and i'm sure yg korang tahu,
yg aku ni suka sgt tgk band especially life performance,
kalo aku boleh tak pergi event yg setahun sekali ni,
kenapa org sanggup tak dtg practice tu yg sekejap jah,
and pergi main futsal yg mmg tiap2 minggu korang akan main!
GERAM!!!!

No comments: