Sunday, September 14, 2008

Ramadhan 1429 - Day 14


Semakin lama berpuasa, sepatutnya kita dah boleh nak control apa-apa yg kita tak dapat control masa bulan tak puasa. Tapi, kenapa lah aku ni makin lama berpuasa, macam sama jer, kadang-kadang terasa makin teruk pun ada jugak. Aku banyak menanam azam utk ramadhan kali ni, antaranya menjaga pandangan, sebab aku rasa pandangan aku sgt jahat. Setiap kali terpandang benda yg best je, hati mesti tak tenang, dan otak terus terfikir benda yg tak sepatutnya. Semuanya mcm 'domino effect', sebab tu aku decide nak jaga mata yg rabun ni. Tapi, sejujurnya aku masih belum berjaya, and kadang-kadang tu mcm nak buat announcement kat dia orang ni yg aku ni tuuuuuuuuuuuuuut, lepas tu may be baru dia org sedar kot mcm mana dia org kena behave and wear something yg appropriate utk mata I.

Diva ke aku sampai ada org nak buat semua tu semata-mata utk aku??

No comments: