Saturday, May 31, 2008

Cinta, Kasih dan Sayang...


Naufal ni tak habis2 cerita pasal benda yang sama....
cinta, cinta, cinta,
Tak Der cerita lain ke nak cerita?
Mat jiwang ke dia ni?
ke masih tak boleh nak move on lagi?
common lah naufal,
don't keep dragging your old memory again,
let it be your past,
and you should live for your future........

Hmmmmm....
suka hatilah korang nak cakap apa pun,
aku nak berdrama jugak,
ingat zharif sorang jer boleh?
i boleh jugak!
huhuhu....
Jgn marah zharif....

Sebelum saya merepek yang bukan2 lagi,
entry kali ni bukanlah untuk saya berdrama atau pun mengimbau kisah 'silam' itu,
tetapi apa yang hendak disampaikan
hanyalah luahan hati dan perasaan...

Cinta, kasih dan sayang tu boleh dtg dari pelbagai sumber,
Ianya boleh datang dari ibu bapa, keluarga, rakan2 dan juga kekasih hati.

Kebanyakan org yg sedang hangat bercinta terlepas pandang kasih sayang yg berada di sekelilingnya,
apa yg mereka lihat dan rasa, hanyalah cinta, kasih dan sayang yg diluah dan diucapkan oleh kekasih mereka.
Mereka seakan-akan lupa tentang kehidupan yg bernafas di sekeliling mereka.
Mungkin, inilah yg dikatakan mabuk bercinta!

Ada sesetangah org, bila perhubungan ini berakhir,
barulah mereka sedar bahawa kasih sayang mereka yg berada disekeliling lah, yg membuat mereka mampu untuk berdiri.
Tetapi malang sekali kepada mereka yg masih buta dan tuli utk merasai perasaan ini.
Biarlah cinta itu tamat, berhenti, tetapi jgn sesekali biarkan perasaan sedih dan marah mengaburi minda yg waras.

Lihatlah sekeliling, dunia ini sgt luas...
Perhatikan, dengarkan, dan fahamkan nasihat yang cuba disampaikan,
samaada melalui kata-kata, mahu pun tingkah laku.
Jgn lah sombong dan berfikiran cetek apabila di tegur,
Jgn lah melenting apabila di nasihati,
kerana teguran dan nasihat ini bukti kasih dan sayang,
walaupun ianya datang dari seorg sahabat.

Sekali lagi,
Perhatikan sekeliling mu, Dengarkan bisikannya, dan fahamilah kata2 nya...
dan sesungguhnya, cinta yang kekal abadi hanyalah cinta Allah ...

8 comments:

Ahmad Zharif bin Ahmad Zahir said...

i truly agree with you!!! hundred percent!!!!!!......

opai said...

Yeahhhh!

joey said...

Nak buat macam mana org selalu ambil org2 yg betul2 menyayangi mereka sambil lewa!!

bila dah terjatuh dari lamunan baru tahu langit tu tinggi rendah dan baru sedar kita yang akan membantu mereka..

psst.. sapa nie? :P

opai said...

huhuhu....
adalah Hamba Allah nie...
dia mungkin tak sedar yg org kat sekeliling dia ambil berat pasal dia...
tapi dia mcm tak realize benda tu semua...
ramai org mcm dah penat nasihatkan dia, tapi still masih tak faham2...
tu lah mannusia kan...

add_asyraf said...

yup opai...i sokong u...kekadang i dah cube tok jgn makan nasi tapi x boleh...(motif lari topik)huhu...love opai...

Ahmad Zharif bin Ahmad Zahir said...

hahahha........aku rasa mcm sentapan untuk ku je....hahah perasann ke??? hhehehe

Ryzal said...

Gosh naufal!!! Glad to hear frm u.whre r u now? doin wat? Sory i dont knw who is Prof. Ahmad lar...

opai said...

Aidil...
aku tak masuk lagi topic perbincangan makan nasi...
sabar ya...
huhuhuhu